سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با مهاجرت به آمریکا

آمریکا جزء کشور هایی می باشد که افراد بسیاری در ایران برای مهاجرت به آن اقدام می کنند. از دلایلی که افراد، آمریکا را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند می توان به فرصت های شغلی و تحصیلی آن اشاره داشت. تنوع فرهنگی یکی دیگر از موضوعاتی است که با مهاجرت به آمریکا با آن مواجه خواهید شد. به شکلی که اشخاص با فرهنگ ها و عقاید متفاوت از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی می کنند.

 علاوه بر موضوعات ذکر شده سیستم دانشگاهی کارآمد و قوی آمریکا نیز باعث محبوبیت بیشتر این کشور برای ایرانیان شده است. در این مقاله سعی شده تا جنبه های مختلف مهاجرت به آمریکا مانند انواع مهاجرت به آمریکا توضیح داده شود.

انواع مهاجرت به آمریکا کدام است؟

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا نیز مانند مهاجرت به کشور های اروپایی در شکل ها و روش ها مختلفی قابل انجام است. در زیر برخی از انواع مهاجرت به آمریکا نام برده و توضیح داده شده است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

یکی از روش هایی که می تواند برای جوانان بسیار مناسب و کارامد باشد، مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل است. به صورت کلی مهاجرت به وسیله تحصیل یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به تمام کشور های مهاجر پذیر می باشد. از طرفی کشور آمریکا دارای دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر در جهان است که این موضوع این کشور را به اولین مقصد دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل می کند.

همچنین دانشجویان بعد از تمام کردن تحصیل خود در آمریکا، می توانند در کشوری که می توان از آن به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان نام برد، مشغول به فعالیت شوند.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق کار یکی دیگر از روش هایی است که می توان به وسیله آن به کشور آمریکا مهاجرت کرد. به عبارتی دیگر اگر می خواهید به وسیله کار و شغل خود به ایالات متحده مهاجرت کرده و در آن جا کار کنید می توانید از این روش استفاده کنید. ویزای کاری آمریکا انواع مختلف EB1، EB2، EB3، EB4 و EB5 را شامل می شود. همچنین مدارک مختلفی برای ویزای کاری آمریکا مورد نیاز است. برخی از این موارد در زیر آورده شده است.

·      پاسپورت

·      فرم DS-260

·      مدارک شناسایی

·      مدارک تحصیلی

·      مدارک مالی

·      گواهی معاینات پزشکی و ...

آشنایی با دارالترجمه آنلاین مشهد به منظور مهاجرت به آمریکا

همانند فرایند مهاجرت به کشور های اروپایی، برای مهاجرت به آمریکا نیز شما نیاز به ترجمه مدارک خود دارید.

برای اشاره به دارالترجمه آنلاین مشهد، می توان دارالترجمه جوان را نام برد که می توانید برای ترجمه مدارک خود به زبان انگلیسی به آن مراجعه کنید. البته این موضوع که چه مدارکی برای گرفتن ویزا و مهاجرت باید ترجمه شوند بستگی به نوع مهاجرت خواهد داشت.

به عبارت دیگر، با در نظر گرفتن این موضوع که ویزای آمریکا انواع گوناگونی دارد، مدارک مورد نیاز برای ترجمه نیز می تواند متفاوت باشد. از همین جهت در ابتدا مشخص کنید که به کدام نوع ویزا نیاز دارید. علاوه بر موارد و موضوعات ذکر شده، شما در زمان مراجعه به سفارت آمریکا به منظور مصاحبه نیاز است تا تعدادی از مدارک مورد نیاز را داشته باشید. همچنین برخی از این مدارک نیاز به ترجمه رسمی خواهند داشت. در ادامه برخی از مدارکی که برای سفارت آمریکا باید ترجمه شوند را نام برده ایم.

§      ترجمه رسمی مدارک شغلی

§      ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

§      ترجمه رسمی سند ازدواج یا طلاق 

§      ترجمه رسمی کارت پایان خدمت و ...

جمع بندی

همانطور که گفته شد آمریکا یکی از کشور های قدرتمند، با اقتصادی پیشرفته است که می تواند فرصت های شغلی فراوانی را برای شما بوجود آورد. اما جواب این سوال که آیا آمریکا مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟ کاملا بستگی به شما دارد. زیرا هر کشوری مزایا و معایب مربوط به خود را داراست. موضوعاتی مانند فرهنگ، وضعیت اقتصادی و آب و هوا در این انتخاب تأثیر گذار هستند و شما باید با توجه به نیاز های خود کشور مقصد را انتخاب کنید.